vrijdag 9 oktober 2009

Hier ergens staat het tussen en het is dan niet netjes van Yahoo

یاهو، بعنوان یکی از قدیمی ترین سرویس دهندگان اینترنتی و ایمیل در ایران، دارای حدود 20 میلیون کاربر ایرانی است که از ایمیل آدرس یاهو استفاده می کنند.
در راهپیمایی اعتراضی روز ایران (روز قدس) در تاریخ 27 شهریور ماه (چند هفته پیش) رژیم علاوه بر اخلال در سیستم اینترنتی و قطع ارتباط الکترونیکی در بسیای از نقاط ایران، دو سرویس دهنده "یاهو" و "گوگل – جی میل" را نیز مسدود یا فیلتر کرد.
"گوگل" به این قضیه واکنشی نشان نداد و پس از حدود 48 ساعت، از آن کمپانی رفع توقیف یا فیلترینگ گردید اما "یاهو" بلافاصله پس از فیلتر شدن نماینده اش را به اداره مخابرات فرستاد که علت را جویا گردیده و رفع مشکل نماید.
به گزارش یکی از یاران نفوذی ما در اداره مخابرات و سیستم اینترنتی رژیم، در همان روز 27 شهریور پس از حضور نماینده "یاهو" در اداره مرکزی شرکت مخابرات، نشستی با او و نماینده سپاه مزدوران و وزارت اطلاعات تشکیل گردید که در این نشست، از نماینده "یاهو" خواسته شد که چنانچه لیست کامل کاربران از ایمیل آدرس یاهو در داخل ایران را در اختیار رژیم بگذارد، بلافاصله از "یاهو" رفع فیلتر خواهد شد.
به گزارش یار نفوذی ما، نماینده یاهو ابراز داشت که بیش از 20 میلیون کاربر داخل ایران دارد که ایمیل آدرس آنان "yahoo.com" می باشد. تهییه و تدوین چنین لیستی زمانی طولانی لازم دارد. در مقابل این استدلال، نماینده سپاه مزدوران در جلسه مربوطه درخواست رژیم را محدود به کسانی کرد که کمپانی یاهو می داند با استفاده از نشانی پست الکترونیکی یاهو، در کار انتشار وبلاگ یا وبسایت هستند.
این درخواست جدید کار را برای یاهو آسانتر کرد و قول داد که ظرف چند ساعت این لیست را در اختیار اداره مخابرات – وزارت اطلاعات – و سپاه مزدوران قرار دهد که چند ساعت پس از آن نشست، نمایندگی یاهو در ایران لیستی شاید حدود 200 هزار نفر مشتری یاهو با نشانی پست الکترونیکی"yahoo.com" را که در کار انتشار وبلاگ یا وبسایت هستند (چه آنانی که فعال هستند و چه آنانی که از پنج سال به اینسو دیگر فعالیتی در این زمینه ها ندارند) در اختیار رژیم قرار داد که در نتیجه عصر همان روز جمعه 27 شهریور از یاهو رفع فیلترینگ شد و دوباره سیستم یاهو در ایران بکار افتاد.
در اینجا این توضیح لازم است که کمپانی یاهو در ایران، تحت نظارت و سرپرستی و یا درواقع یکی از شعبات وابسته به شعبه آسیایی Yahoo Corporation می باشد که مرکز این شعبه آسیایی در کشور "مالزی" و شهر "کوآلا لامپور" میباشد

Nou klik hier maar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten