vrijdag 19 maart 2010

Lijkt wel of ik het druk heb

Nou, dat is ook zo.
Vanmorgen was ik bij Pierre Habets in Schinnen. Hij is een apart soort kunstenaar. Wat er apart aan is, is dat hij precies maakt wat je wil. Heel figuratief, volkomen herkenbaar. Inmiddels heeft ie al wat opdrachten achter de rug en zit nu tot februari 2011 al redelijk vol. Ik weet niet heel goed wat ik wil met zijn werk. Het is te herkenbaar. Niemand koopt een beeld voor zijn vrouw of man wat iemand anders exact weergeeft. Hij kan wel goed vertellen over zijn werk en hoe een opdracht van het begin tot het einde gemaakt wordt. Kunst in 11 stappen noemt hij het. Kijk maar eens op zijn site en laat me weten wat je er van vindt. Mijn broer hoeft niet te reageren zijn mening ken ik al.
De voorbereiding van de nieuwe expo is in volle gang. De etsen en drukken van Cees Alfrink zien er prachtig uit. Hij heeft ze al gebracht, gisteren. Maandag komt Harrie van Wies en donderdag of zo komt Martina. Martina neemt ook bijzonder glaswerk mee. Ben benieuwd, maar dat komt wel goed.
De uitnodiging is inmiddels klaar.
Tussen alles door nog even een kleine expo ingericht bij Alligna hier in Sittard. Morgen gaat Frans en Angelique van de interieurarchitect hier in huis, enkele inrichtingadviezen geven. Er hebben zich nogal wat mensen voor ingeschreven en dan zijn ze dus een dagje bezig die twee. Het is trouwens een leuk principe wat die er op na houden. Je brengt tekeningen en foto's van je huis mee en dan gaan zijn aan de gang met schetsen, indelen, kleuren enz. Krijg je zondermeer goede ideeën van die je door een van die twee weer zou kunnen laten uitwerken. Of je doet het zelf met de inspiratie die je gekregen hebt. Morgen doen ze het gratis, hier in de galerie kost het € 50,00 Als ze klaar zijn pak je je boeltje bijeen en gaat naar huis, zonder verdere verplichting. Koopje als je een investering wil doen die al gauw in de duizenden Euri kan lopen.

Kijk maar eens naar die nieuwe uitnodiging, die staat hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten