dinsdag 6 april 2010

Gesodemieter.

Toch wel een beetje gek al die meldingen van misbruik door de kerk. Nu opeens. Ik geloof het wel, maar vindt de timing van de mensen wat raar. Ze hadden er best ook wat eerder mee kunnen komen. Het ligt toch niet aan de tijd of voelen ze zich samen wat sterker. Nou goed dan. Het doet overigens totaal niets af van de onheuse manier waarmee er nu mee omgegaan wordt. Ook vindt ik het niet helemaal juist dat nou de hele club zo slecht zou zijn. Dat valt wel mee denk ik. Er zijn er een hoop die wel aardig tot goed werk doen. Als die vogel in Rome nu eens een goed standpunt in nam zouden velen wat genuanceerder kunnen zijn. Hoewel. Het blijft een vervelend gebeuren en ik begin steeds meer er naar te neigen om de brief dan toch maar eens te gaan versturen. Ik wil er niet meer bij horen en door mijn lidmaatschap vanaf de doop sta ik wel nog geregistreerd. Neem ik me de moeite? Het is lastig. Ken zo'n aardige priesters. Die bij ons in het dorp, hoewel een Duitser doet ie het goed. Als je ziet hoeveel volk hij trekt op zondag. En dan die in Voerendaal. Geen zin er in en toch doorgaan. Schrijft leuke preken, lees maar. Toen mijn vader de dood zag aankomen, probeerde hij van alles te regelen met de pastoor, maar was wel onder de indruk dat de pastoor zei dat als hij dood was hij zou mee bepalen wat er zou gebeuren en niet allemaal die fratsen die mijn vader wilde. Was een mooie dienst.
En dan ken ik nog een andere frater die toch ook wel druk is met het geestelijk werk. Laatst sprak ik hem en hij voelde zich toch ook wel geschoffeerd door de houding van zijn collega's.
Interessant blijft het om te wachten op berichten van de grote baas uit Rome. Zondag bleek dat ie niet zoveel te zeggen had toen zijn assistent even een vervelend praatje hield. Rommelaars zijn het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten