zondag 13 september 2009

Koninklijk huis favoriet om op te bezuinigen

Het is al eens vaker gezegd (en dat vindt ik ook zelf hoor) dat als je de democratie maar blijft doorvoeren de macht bij het volk komt te liggen en het volk denkt niet, althans het zijn allemaal onderbuik gevoelens. Je hebt er geen bal aan en het wordt alleen maar lastig.
In het artikel Koninklijk huis favoriet om op te bezuinigen staat weer zo'n ongenuanceerde onzin.
Ik heb me even de moeite genomen om te kijken wat het betekend als het koningshuis weg bezuinigd wordt. Nou ja, ik kan het alleen maar financieel bekijken, de rest van de consequenties kan ik slecht beoordelen. Behalve het hoongelach van over de grenzen dat over ons land zal zweven. De kosten kun je vinden op een website van het Ministerie van AZ ( van Balkenende ja, het is gemaakt door Gerrit Zalm en dat scheelt weer een stuk.

Directe kosten staan hier en zijn totaal € 38.991.000
Indirecte kosten staan hier en zijn totaal € 110.036.000
en dan hebben ze het nog over beveiliging € 71.045.000
We praten over totaal € 220.072.000

Waar hebben we het over. Het lijkt veel maar is op de grote pot niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten