dinsdag 16 februari 2010

Parijs

We waren naar Parijs. Zaterdag van 07:00 uur tot en met maandagavond 23:00 uur onderweg.
Komen we daar aan op zaterdag is het me toch koud, dat wil je niet weten. We hadden een klein programma gemaakt want het moest ook leuk zijn voor Ivo, Anjet en Arno. Die waren mee. En wij waren weleens toe aan een toeristisch programma na al die jaren allemaal maar 'interessante' dingen te hebben gedaan daar. Zaterdag eerst wat gewandeld richting centre pompidou. Leuke wandeling, centre wat bekeken en toen naar de Notre Dame. En toen eten in ons favoriet eenvoudig restaurant naast Pompidou. ik kan het maar niet laten en iedere keer 'uf dur'. In mijn herinnering is dat het lekkerste voorafje wat ik ken, maar langzaam komt het mijn strot uit. Na het eten naar de Eifel toren. Na zeg, wat was dat koud en duurde de rijen lang en vondt ik het eng in de lift naar het hoogste punt. Ivo vond het prachtig. mooi. Zondag ook weer een lange wandeling gemaakt en naar de ballen van Napoleon wezen kijken. Groot ding zeg, waar die graven zijn. Invalide Dom. Een wandeling door de 'passages' en toen eten bij Chartier. Altijd leuk, betaalbaar en je wordt er zoals altijd vlak na je toetje uitgedonderd. Komen we buiten staat er een rij tot op straat, in de kou. Goed moeten zij weten. Maandag zijn we naar de Mona Lisa geweest. Hebben ze die verhangen naar een zaal, staan daar wel vijfhonderd man met het bekje open zich te vergapen en een portretje. Leuk portretje, maar er zijn mooiere schilderijen. Die hebben we dan ook gezien. In de auto en toen rondje Arc de Triomphe en naar huis. Waren we er om 23:00 uur omdat het weer eens sneeuwde in Belgiƫ en Nederland.
Parijs was leuk met die kornuiten, maar de kou ben ik goed zat. Dat mag over zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten