zondag 14 maart 2010

Biljarten

Een paar jaar geleden heb ik eens een biljartkeu gekocht en die staat sindsdien in het café te wachten om gebruikt te worden. Afgelopen zaterdag was het weer zover. Een kleine avondcompetitie met z'n vijfen. Dan kom je dus uit en thuis 8 keer aan de tafel. Golfbiljart spelen we dan. Vijf rode en vijf witte ballen tegen elkaar en wie het eerst zijn ballen in het gat heeft, heeft het spelletje gewonnen. Tactiek en technische kennis is belangrijk, naast spelvaardigheid natuurlijk. Ik begin altijd enthousiast, maar tegen het einde verslapt mijn aandacht. Komt natuurlijk ook omdat ik niet zo goed ben. Gisteren ging het wel, ben niet als laatste geëindigd. Gedeeld derde van de vijf. Ach je drinkt wat, eet een hapje en probeert de ander wat van slag te brengen. Hoort erbij en geeft me iets meer kansen.
Maar ik vind het leuk, dat hangen over die tafel, kijken hoe de andere het doen, maar zelf ook je best doen. Het is ook een spelletje tegen je zelf en daar hou ik wel van. Om 01:30 was ik thuis. Teveel gegeten, teveel gedronken, nogal wat flauwekul verkocht. Mooi.
Voor de volgende keer mogen ze me weer vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten