donderdag 11 maart 2010

Kunst

Met enige regelmaat krijg ik mailtjes van kunstenaars die zich voorstellen en dan foto's van hun werk meesturen of naar hun website verwijzen. Het is een behoorlijke hoeveelheid, ze lijken me allemaal gevonden te hebben. Nu is het wel zo dat foto's vaak niet veel zeggen en website's er mooi uitzien.
Om op ze allemaal te reageren vindt ik wat lastig en is veel werk. Sommige daar reageer ik wel op. Eigenlijk alleen als het me wat lijkt.
Wat ik niks vindt, daar reageer ik niet op en dat is misschien wel dom. a vinden ze me misschien wel slordig en b denken ze misschien wel dat ze door moeten gaan met verven. Want het is vaak verfwerk. Verf op een doekie. Een vriend van me is huisschilder en ik kan je zeggen dat zijn verfwerk er altijd goed uit ziet. Ik ga natuurlijk geen voorbeelden geven want dat is niet netjes. Ik moet alleen een leuk zinnetje verzinnen met mijn mening over hun verf.
Misschien deze;
Aan de foto te zien, zie ik dat de verf er stevig op zit! of
Wat u maakt heb ik nog nooit gezien! of
Het raakt me niet!
Eigenlijk wil ik zeggen: Er zijn zoveel galerieën in Nederland, waarom komt u nou net bij mij terecht en moet ik zeggen dat het nergens op slaat. Voor mij dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten