zaterdag 17 april 2010

Sinterklaas is vroeg dit jaar

Het is zover. Mogelijk zal ik nu moeten verhuizen. Sinterklaas is terug en mag weer de ongenuanceerde grote jongen uithangen. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je de wet behoorlijk overtreedt en dan als wethouder weer mag aantreden. Indertijd begreep ik van iemand van het CDA dat Sinterklaas niet meer terug zou komen. Dat was intern afgesproken. Ze kunnen blijkbaar intern nog niet eens afspraken nakomen. Je hoort in het dorp alleen maar, botte boer, schreeuwlelijk en "hoale" beer (een echte gierigaard). Mensen zeggen het niet tegen hem of er heeft niets vat op hem. Mijn dochter vond dat hij geen les gaf op school, ook al zo iets.
In mijn zeldzame contacten met Pustjens heb ik ervaren dat hij niemand serieus neemt. Dat hij ook zo zegt en zo gedraagt hij zich ook. Als hij weer wethouder van cultuur wordt, want daar ken ik hem van, zijn we klaar. "ik heb niks met cultuur" waren zijn eerste woorden tijdens onze eerste ontmoeting.
Is het feit dat er veel mensen op hem gestemd hebben het argument dat hij ook mag terugkeren?? Neen voor mij niet. Hij heeft als Sinterklaas zijn stemmen gewoon gekocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten