donderdag 29 april 2010

Suffe auto

Bij ons in het dorp lopen al geruime tijd stadswachten met een bevoegdheid om te bekeuren. Handhaving heet dat. Je moet er wat voor kunnen. Een pak dragen en beleefd doen tegen de mensen. Maar ook goed kijken en de beslissing nemen, krijgt die een bekeuring of niet. Naast het kunnen schrijven moet ze nog meer kennen. Iets wat niet voor iedereen weg gelegd is. Vanmorgen zag ik ze bezig rond de markt. Driftig kijken en ja hoor daar stonden er een paar verkeerd geparkeerd. Ze slaan een chique volvo suv over en gaan door naar de volgende auto van een voor mij onbekende eigenaar. Maar waarom sloegen ze nauw die sufferd over. Ah ja, ze kennen de kentekennummers van het openbaar bestuur van buiten. Kijk dat moet je dus als stadswacht ook van buiten weten. Onze burgemeester Akkermans rijdt in dat suffe ding. Ik wees hen erop dat het onterecht was wat ze deden. Zij vertelde me dat ik me mijn eigen zaken moest bemoeien. Dat doe ik niet zei ik, ik bemoei me met jullie zaken en nu kun je kiezen of je schrijft de bon niet uit of je begint bij de burgemeester. De lafaards kozen voor het eerste. Ik ga toch maar eens de burgemeester een briefje schrijven dat hij a zijn auto beter moet parkeren en b de intelligente jongens van de stadswacht beter moet laten controleren door de controleurs van de stadswachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten