maandag 26 april 2010

Het verplichtte rondje

Als ik zo over straat loop heb ik vaak de meest leuke gedachten, maar als ik dan aan het apparaat zit weet ik het niet meer. Er gebeuren best leuke dingen om me heen en dan denk ik steeds, daar moet ik straks iets over schrijven.
Vandaag liep ik met Moos te wandelen, over de wal in Sittard achter de galerie is dat. De wal is de scheiding tussen het klooster en de tuin van het klooster. Een mooi plekje in Sittard. Het is een verhard pad en ernaast is aan een kant een muur en aan de andere kant een groen strook met wat struiken en een hek werk. Als ik over het paadje loop kan ik de galerie zien. Voor Moos is het een verplicht stukje waar hij zijn reet in een struikje kan duwen om eens uitgebreid te keutelen. Ik kijk dan schichtig om me heen, niet omdat ik het vervelend vind maar omdat in Sittard een streng regime is ten opzichtte van honden. Zonder twee poepzakjes krijg je een bon. Op een of andere manier vind ik dat komisch. Twee poepzakjes omdat hij wel twee keer kan keutelen.Ik denk dan steeds "moet ik bij de derde keer soms mijn hand er onder houden" De meeste tijd heb ik geen zakje bij me. Moos maakt het allemaal niets uit. Het is zijn rondje en zonder daar te wandelen blijft ie de hele dag jammeren in de galerie. De hond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten